onsdag 20 oktober 2010

Vidare

Känner mig fortfarande kass och som att sjukdomen kan slå till när som helst. Dock var det skoj att arbeta under dagen idag.
Vi fick tillsägelse att inte skriva så mycket på varje inlägg och eftersom jag gillar att sväva ut, så tog jag åt mig. Att skriva reflektioner som är högst personliga men som är intressanta för andra att läsa går inte alltid hand i hand för mig, men jag skall försöka att vara mer kortfattad.

Idag funderade jag på om provocerande, kontroversiella ämnen är det som behövs "skaka om" en publik. Jag tänkte också att Vygotskij var en idiot när jag läste i utdraget. På sidan 101 i det kopierade häftet skriver han nämligen; "Hos rena drömmare stannar däremot fantasin kvar inom den egna sfären, i dåligt bearbetat skick, och förverkligas inte i någon konstnärlig eller praktisk uppfinning."
Det verkar här som att Vygotskij menar att drömmar och kognitiva processer är något dåligt om de inte får utlopp i en kreativ produktion. Trams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar