tisdag 26 oktober 2010

Upploppet!

Nu är det bara en heldag kvar till att repetera, och även om vi har börjat närma oss slutet, så är det en hel del som skall styras upp. Eftersom jag lyckades försova mig så var jag trött hela dagen och hade svårt att hitta energin till att jobba bra och det verkade som att många var i liknande läge.

Det jag har funderat på under dagen idag är det intressanta med Oskars roll, studioteknikern och arbetaren/hantverkaren. Jag tänker då och då på hantverkares beteenden då de ofta har något självklart över sig. "Det är något som skall lösas och så är det bara."

På vägen hem såg jag några arbetare som höll på att gräva ett hål i gatan. När jag fantiserade om att jag aldrig tidigare sett personer i fluorescerande dräkter som gräver, så blev det som en performance. Det som gör att man sällan reagerar på hantverkares framfart är nog just att de är så "naturliga". Det är inga utsvävningar och sällan något offentligt ifrågasättande om vägen verkligen skall grävas upp eller ej. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar