söndag 31 oktober 2010

Efterdyningar

Vår performance blev väldigt bra till slut. Med risk för att låta dryg säger jag ändå att jag aldrig var orolig för det. Den glada överraskningen var snarare att gruppen hade ett väldigt fint arbetsklimat och fokus under föreställningen, vilket nog var det som lyfte det hela lite extra.
Jag är väldigt nöjd med vår insats och glad för att jag valde gestaltning. Det är väldigt fint att kursen finns, och även om det logistiska lämnade mer att önska, så är ändå det övergripande syftet väldigt bra.
Jag är också glad för att jag träffat så många fina människor och faktiskt fått möjligheten att fördjupa kontakten under några veckor när vi jobbat så nära och intensivt. Detta är något som sällan blir på vanliga kurser med föreläsningar och litteraturhets.

Det viktigaste jag lärt mig under kursen är nog vikten av att uppdatera sin medvetenhet. Att inte glömma bort att ifrågasätta konventioner, stereotyper och fördomar. Med detta menar jag främst de stereotyper som vi använder för att sortera människor vi möter dagligen. Att lyssna på andra, men också aktivt och tydligt förmedla sin egen bild av situationer utan att "låsa" för många uppfattningar.

Kudos till alla i gruppen, Katti för fin ledning och B.F för hans engagemang och passion.

1 kommentar:

  1. Hej Einar!
    Du var ju barfota ändå! Såg det inte förrän nu på filmen. :)

    SvaraRadera